Logo nedir? Kelime fehvaı olarak mahiyet huzurlığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak meseleletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği kadar, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara iye olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat fehvaının dışında, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan insan veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı oldukça önemlidir. Vesair taraftan logo tasavvur çaldatmaışmasını meydana getirecek insan veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, meseleletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş düzı ile faaliyette bulunan şirketler sinein elan çok tercih edilebilir. Hiçbir bir sektörde çalışkanlık gösteren meseleletmelerin ekseriya logoları sektörü temaşa değer. Ancak ansızın çokça sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan filvaki bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza sıhhatli adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çaldatmaışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir zevahirte tanılamanmasını sağlayıcı meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, kolaylık anlaşılır, yolırlanması kolaylık, olabilir olduğunca az skorda renkten oluşorospuıdır. Her çtay baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok yetişkin ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya yetişkin dokunca verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine yönlü olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katıkeşik gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit da sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket sinein logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu olgun çok önemlidir.