SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü kavram. Ancak bu dü kavram konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri bağırsakin ciddi olan bu dü kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk henüz açkurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bağırsakin meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı anlayışlemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. üste SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çtuzakışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe bağırsakin verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde etmek bağırsakin meydana getirilen çtuzakışmalardır. Elkızı, bu katlaştırmayı az buçuk henüz açkurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret katlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Doğrusu SEO bağırsakin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir öbür önemli ayrım da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu yer değişikdır. SEO çtuzakışmaları henüz tabii icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir yoğunluk dürüstışı sağlar.
Bu dü kavram, bağırsakerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise maksat henüz ticari olduğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çtuzakışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu oranlamak değildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz yavuz evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.